VH_header.png
VH_header.png

Publications

 

Lévesque, S. (2008). Thinking Historically: Educating Students for the 21st Century. Toronto: University of  Toronto Press. 

 

Lévesque, S., Denos, M, Case, R (2013). Enseigner la pensée historique. Vancouver: Critical Thinking Consortium. 

Lévesque, S., Ng-A-Fook, N., & Corrigan, J. (2014). "What does the eye see? Reading online primary source photographs in history". Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 14(2).

Lévesque, S. (Fall 2012)."Assessing Progression in Learning to Think Historically: Students' Ideas about the War of 1812". Rapport (OHASSTA journal): 4-10. 

Lévesque, S. (Fall 2012)."Thinking the War of 1812: Notes on Students' Historical Ideas". Canadian Issues/Thèmes canadiens: 41-47. 

Lévesque, S. (Automne 2012)."Penser la guerre de 1812: Quelques idées provenant d'étudiants". Canadian Issues/Thèmes canadiens: 33-40. 

Lévesque, S. (été 2011). "La pensée historique: pour le développement de la littératie critique en histoire." Canadian Issues/Thèmes canadiens: 13-16.

Lévesque, S. (2011). Les TIC et l'histoire: partenaires ou rivaux? Enjeux de l'univers social, 7 (1): 28-33.

Lévesque, S. (2010). La pensée historique et l'enseignement d'enjeux contentieux: l'expérience des élèves qui étudient la Crise d'octobre. Dans M. McAndrew et  al. (ed.). L'école et la diversité: perspectives comparées. Québec: Presses de l'Université Laval, 159-168.

Lévesque, S. (Hiver 2010). "On Historical Literacy: Learning to Think Like Historians." Canadian Issues/Thèmes canadiens: 42-46.

Lévesque, S. (2009). L'enseignement par situation-problème: l'expérience des élèves de l'Ontario. Canadian Diversity/Diversité canadienne, 7 (1): 73-77.

Lévesque, S. (2009). Historical literacy in 21st century Ontario: Research using the Virtual Historian. Rapport final. Canadian Council on Learning (CCL).

Lévesque, S. (2008). Terrorism plus Canada in the 1960’s equals hell frozen over”: Learning about the October Crisis with computer technology in the Canadian classroom. Canadian Journal of Learning Technology, 34 (2). Disponible http://www.cjlt.ca/index.php/cjlt/article/view/493/224

Levesque, S. (2008). Can computational technology improve students’ historical thinking: Experience from the Virtual Historian. Présentation à la Annual Meeting of the American Educational Research Association,28 March 2008, New York City. (pdf)

Lévesque, S. (2007). "Can Computational Technology Improve Students’ Historical Thinking? Experience from the Virtual Historian with Grade 10 Students." Journal of the Ontario History and Social Science Teachers Association, (Printemps): 19-21.

Lévesque, S. (2006). "Discovering the Past: Engaging Canadian Students in Digital History." Canadian Social Studies, 40 (1). Disponible: http://www.quasar.ualberta.ca/css/Css_40_1/index40_1.htm.

Lévesque, S. (Automne 2006). "Learning by 'Playing': Engaging Students in Digital History." Canadian Issues/Thèmes canadiens: 68-71.